Ansökan om tillgång till Tullverkets e-tjänster och anmälan av behörighetsadministratör
Välkommen
En ansökan ska endast skickas in till Tullverket om företaget inte har någon behörighetsadministratör sedan tidigare. Den som är utsedd behörighetsadministratör kan lägga till och ta bort användare och deras tillgång till tjänster, inklusive behörighetsadministratörer.
Behörighetsadministratören kan
  • tilldela, övervaka och återkalla behörigheter för anmälda användare,
  • lämna elektronisk ansökan om tjänster för företaget,
  • lägga till eller ta bort en användare eller behörighetsadministratör.
  • Så här ansöker du
    • Fyll i formuläret
    • Förhandsgranska ansökan
    • Skriv ut ansökan
    • Ansökan ska sedan undertecknas i original av behörig firmatecknare och skickas in per post till:
      Tullverket
      Box 27311
      102 54 Stockholm
    Information om behandling av personuppgifter
    Tullverket är ansvarig för behandlingen av personuppgifter i den här ansökan. Det är också Tullverket som bestämmer ändamålet för behandlingen. Du kan läsa mer om hur Tullverket behandlar personuppgifter på tullverket.se.
    Personuppgifteropen_in_new